Hvorfor du bør vurdere Instagram Reels kampanjer

Siden lanseringen av Instagram Reels har det dukket opp mer og mer videoinnhold på Instagram. Nå er merker også i økende grad interesserte i å bruke Reels i influencer samarbeid. Reels er korte  videoer som hjelper deg med å gi informasjon og få frem seerens følelser på kort tid. Derfor er det et veldig effektivt verktøy for å øke merkevarebevisstheten!

Samtidig har også Instagram Reels en høyere rekkevidde: i gjennomsnitt når Reels 22% mer publikum enn innlegg og Stories.

Case study : House of Brandon Instagram Reels kampanje

Et av Finlands mest populære motemerker, House of Brandon (@houseofbrandon_official), lanserer nye kampanjer, rettet mot det finske markedet, gjennom Promoty nesten hver måned. De lanserte nylig en kampanje spesifikt fokusert på Instagram Reels. Integreringen av Reels bidro til en betydelig høyere rekkevidde enn vanlig.

House of Brandon
influencer case study

Belønning: Penger og produkt
Influencere: 9
Rekkevidde: 54,229
Likes: 3,561
Lagringer: 35
CPE: €0.44

* CPE – cost per engagement

Totalt ble ni influencere med i kampanjen og alle hadde som oppgave å lage en Reel. Til sammen nådde kampanjen mer enn 54 000 mennesker.

For eksempel, en populær finsk influencer nådde 4,460 mennesker gjennom en Reel – mens for en vanlig innlegg kampanje nådde samme influencer (for et annet merke) kun 1,489 mennesker.

Rekkevidden til Reels er imidlertid vanskelig å anslå. For eksempel, har noen Reels på vår estiske Instagram konto (@promoty.ee) nådd over 19 700 personer – mens andre Reels har nådd kun 1,400.

7 tips til hvordan du kan øke rekkevidden til dine Instagram Reels

🤍 #1 Fang seernes oppmerksomhet rett i begynnelsen av videoen

Hvor lenge en Reel blir sett på er en av hovedfaktorene som påvirker Instagram-algoritmen: jo lenger en Reel blir sett i gjennomsnitt, jo flere mennesker vil den bli vist til. Derfor er det viktig å fange seerens oppmerksomhet rett i begynnelsen, slik at de fortsetter å se på!

Start dine Reels med et spørsmål, en engasjerende overgang, eller skap litt spenning som vil få seerne til å ha lyst til å se hele videoen. Overganger er en enkel måte å holde seeren interessert gjennom hele videoen.

🤍 #2 Følg med på Instagram Reels trender

For å nå så mange som mulig bør du definitivt følge med på trender! Hvis du følger med på TikTok trender, kan du på en eller annen måte forutsi de kommende Instagram trendene – selv om det Reels, har litt forskjellig innhold en tendens til å fungere bedre.

Forresten, Instagram Reels og TikTok er steder hvor det er greit å kopiere andre – det er slik trender oppstår! Men hvis du bruker en trend eller andres idé, er det smart å gjøre det til noe eget. For eksempel, hvis trenden er «5 feil du gjør i livet», kan vi i Promoty gjøre en Reel om «5 feil du gjør i influencer markedsføring».

Musikk er en annen viktig ting å huske på: trendy musikk og lyder gjør videoen din mer engasjerende og hjelper den til å nå flere mennesker.

Instagram har et ganske bredt utvalg av musikk å velge mellom som kan brukes helt gratis. Hvis du velger en populær sang, vil Instagram vise videoen din til et større publikum. Den enkleste måten å finne populære lyder og sanger på er på Instagram Reels-siden: hvis du kommer over den samme sangen om og om igjen mens du ser på Reels, betyr det mest sannsynlig at den er trending.

P. S. Hvis sang utvalget ditt er svært begrenset, kan du bytte kontoen din til bedriftskonto for å få tilgang til alle sangene.

P. P. S. Ikke glem at i betalte samarbeid er det kun royalty-free musikk som tillatt.

 🤍  #3 Rediger dine Reels direkte på Instagram

Instagram har tidligere bekreftet å gi høyere rekkevidde til videoer som ikke er tydelig redigerte i andre apper. Det betyr at å lage innhold direkte på Instagram kan føre til bedre distribusjon.

Hvis du lager videoen din på TikTok og vil dele det samme innholdet på Instagram, ikke glem å beskjære vannmerket på videoen din. Heldigvis finnes det en rekke applikasjoner og videoverktøy for å fjerne vannmerkene!

🤍  #4 Legg til tekst 

Mange ser videoer mens de er på farten og ofte uten lyd. Dermed er det mer sannsynlig at videoer uten tekst blir hoppet over, noe som kan redusere rekkevidden til videoen din.

Når du legger til tekst i videoen, pass på at du ikke overskrider de lyseblå konturene som vises når du legger til tekst – på denne måten kan du være sikker på at teksten din er synlig på de fleste enhetene.

Vi har tidligere listet opp verktøy for Instagram-markedsføring – for eksempel er InShot og CapCut gode apper for videoredigering.

🤍 #5 Bruk iøynefallende overskrifter

En catchy tittel gir videoen kontekst som fanger seerens oppmerksomhet. Å legge til relevante hashtags vil også hjelpe Instagram-algoritmen til å forstå innholdet i videoen din og distribuere den til riktig publikum!

🤍  #6 Promoter dine Reels i innlegg & Stories

Når du legger ut en Reel, sørg for å legge den ut i feeden din. Det bidrar til å øke rekkevidden betraktelig! Etter å ha publisert en Reel, kan du også promotere den for å varsle følgerne dine om den nye videoen. 

 🤍  #7 Legg til verdi ved å dele pedagogisk og informativt innhold

Hemmeligheten med å lykkes med Instagram Reels er å lage autentisk innhold som skaper verdi for følgerne dine. Tenk over om innholdet du lager er inspirerende, lærerikt, underholdende eller morsomt – det er dette folk flest ser etter på Instagram!

Få mest mulig ut av influencer markedsføring med Instagram Reels 

Reels-samarbeid blir mer og mer populært – også på Promoty. Hvis du bruker en influencer markedsføringsplattform, sørg for å påpeke i kampanjebriefen at du forventer en Reel fra influencerne!

Hvis du trenger originalt og iøynefallende innhold til merkevarens sosiale medier, kan du velge en kun innhold kampanje. Dette er en type kampanje hvor influencere lager innhold for merkevarer, men deler ikke innholdet på egen profil.

Hvis du vil prøve ut videoinnholdskampanjer eller trenger hjelp med din influencer-markedsføringsstrategi, ta gjerne kontakt med oss ​​– vi hjelper deg gjerne!

5 + 15 =

Relaterte innlegg